tisdag 16 april 2013

Djurskyddsterror

Hej!
Vidarebefordrar med tillstånd av Samantha Asp nedanstående brev som visar hur hänsynslöst man kan bli behandlad av våra statsfinansierade makthavare. Efter att ha blivit utsatt för djurskyddsterrorn och blivit frikänd av våra domstolar, vilket har varit mycket sällsynt de senaste tjugo åren. Jag lider med de drabbade människorna under alla år som får utstå upprepade anonyma anmälningar och kontroller med hemfridsbrott och allt du kan tänka dig av förnedring utan att någon tycks bry sig, vare sig det handlar om produktionsdjur eller sällskapsdjur. Är det ingen som förstår vad dessa människor tvingas utstå. Denna terror är att döda människor långsamt men effektivt med hjälp av långsamma processer med påföljande ekonomisk ruin. När skall journalisterna och våra politiker gå till rätta med denna fruktansvärda statsterrorism. Finns det inte några mänskliga rättigheter i vårt land? Och i så fall vem upprätthåller dessa? Nedanstående exempel är bara toppen på ett isberg. Det finns mängder med liknande fall. Vi har t.ex. mindre än 5 000 mjölkkobesättningar i landet och antalet sjunker snabbt. Sprid dessa rader till massmedia och politiker med order att stoppa denna terror från våra länsstyrelser med omedelbar verkan. Bifogar en Länk där omhändertagandet av  c:a 300 friska nötkreatur togs om hand i betessäsongen till en kostnad av 2 152 000 kr. Detta är oförsvarbart! 
http://forysta.bloggspace.se/1520575/Galenskapen-i-Karlstad/

Vi måste få tillbaka tilliten till vårt samhälle. Men då krävs det att offren för djurskyddsterrorn får skadestånd precis som när det gäller samhällets barnomhändertaganden. Jag vill inte skämmas för mitt land.
Vill Du?  
Sten-Arne Persson
Redovisningskonsult
Lantbrukets Ekonomiservice                                                                                                                                       

Hej Alla
Jag skall den 23 april kl 10 i Ystads tingsrätt genomgå en muntlig förhandling avseende den faktura jag fick  efter omhändertagandet av mina djur maj 2009. Då jag genom att förundersökningen lades ner och även ett åtal om mina kor ogillats så har jag inga åtal liggande inga djurförbud heller. Men då kammarkollegiet inte gjort något efter det bestridande som de fick 2010 när fakturan kom, så har de legat på denna och räknat ränta. Så idag uppgår den totalt till nära 500 000:-. Min fråga till er alla har ni något juridiskt matnyttigt som min Advokat kan ha nytta av, så snälla skicka detta till mig omgående.

En annan fråga jag vill ställa är om någon känner någon som är villig att låna ut 200 000:- mot ränta under 6 månader.  Den gård jag hade mina djur på såldes och banken tog allt i lån och lämnade inget till reavinsten, så denna gick till Kronofogden. De jagar livet ur mig. Då jag redan lever ett liv utan att ha ett liv skulle jag vara tacksam om någon hade ett tips. Mina inkomster kommer inte så snabbt som utgifterna, dock vet jag att jag skall under denna tid kunna få in vad som behövs.
Tack för hjälpen

Med vänliga hälsningar

Samantha Asp  
tel: 070-5485625

2 kommentarer:

  1. Du ska väl inte behöva betala om de har gjort fel. Du ska ha skadestånd motsvarande allt ditt lidande och all din förlorade inkomst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sådan ordning tillämpas bara i RÄTTSSTATER - inte i Sverige!

      Radera